Dejavnosti, kjer imajo otroci možnost raziskovanja, preizkušanja, ugotavljanja, predvidevanja, so otrokom zelo priljubljena, saj jih v te dejavnosti spodbuja prirojena radovednost in raziskovanje. Hkrati so to aktivnosti, kjer je pri otrocih prisotno procesno učenje.

Zelo pomembno je dejstvo, da imajo otroci raziskovalne aktivnosti radi, zato se med igro neprisiljeno seznanjajo z mnogimi dejstvi in osvajajo številne pojme. To pa je temelj za njihovo kreativnost, ki je nemara bistvena sposobnost za osebno uspešnost v prihodnosti.

Igra z magneti je bila otrokom zanimiva. Ob njej so se porajala nova vprašanja, na katere smo ob poskusih iskali odgovore. Spoznavali smo, kaj magneti privlačijo in kaj ne, spoznavali smo magnetne sile, magnetno polje, ugotavljali, da magneti delujejo tudi skozi papir, plastiko, les… Morda se to sliši učeno, a preko različnih iger je bil to otrokom velik izziv in zabava. Ob poskusih smo predvidevali, napovedovali rezultate in jih preverjali. Ob različnih pripravljenih igrah smo te ugotovitve potrjevali in pridobivali nove izkušnje. Z magneti smo iskali predmete, ki jih magnet privlači, nato smo tekmovali, kdo z magnetom poišče več prijateljev, drobne kovinske predmete smo z magnetom pobirali iz vode in mivke, z magnetom, barvo in pisarniško sponko smo risali, z magnetom smo vozili slalom, vijugali v labirintu, lovili ribice, se igrali z različnimi magnetnimi konstruktorji.

Ob vseh takšnih in podobnih aktivnostih pa postajajo otroci bogatejši za nova znanja in izkušnje, ki jih potrebujejo v svojem nadaljnjem življenju.

Za male raziskovalce Marinka Lenart

(Skupno 532 obiskov, današnjih obiskov 1)