KAKO NASTANE IN SE ŠIRI ZVOK JE ZANIMALO PIKAPOLONICE

Pri aktivnostih s področja naravoslovja je pri otrocih opazen velik napredek, ne samo na kognitivnem področju, ampak na vseh področjih otrokovega razvoja, napredek v znanju in razvijanju spretnosti in sposobnosti. Vzgojiteljice spodbujamo aktivnost otrok s postavljanjem odprtih vprašanj ter s tem otroke spodbujamo k razmišljanju, predvidevanju in napovedovanju rezultatov.

V skupini Pikapolonic smo se s poskusi lotili raziskovanja zvoka. Uživali smo, bili zelo motivirani in aktivni. Poslušali smo različne zvoke v okolici, igralnici in naravi ter poskušali sami ustvarjati različne zvoke. Spoznali smo, da se zvok v zraku širi v vse smeri, da slišimo zvok šibkeje, če se oddaljimo od zvočila ali če ga pokrijemo z različnim materialom (papirjem, blagom, usnjem ali zapremo v omaro), da se zvok lahko širi tudi po napetih vrvicah, palicah, tulcih ali ceveh (poslušanje tiktakanje ročne ure po dolgem tulcu, jekleni palici…). Zanimivo je bilo opazovati, kako se pred zvočnikom, po katerem se je predvajala glasna glasba »premika –pleše« plamen sveče. Ko smo glasbo utišali, je plamen obmiroval. Ali poskus na zvočniku, ko je na foliji, ki je bila napeta na lončku »poskakovala- plesala« drobna mivka. Ustvarili smo »trstenke«, iz katerih smo s pihanjem izvabljali svojevrsten zvok. Naredili smo »telefon«, dva lončka smo povezali z vrvico. Ko smo vrvico napeli, smo lahko slišali, kako glas-zvok potuje po njej.

Aktivnosti smo fotografirali in iz fotografij oblikovali plakat, ob katerem smo lahko ponovno podoživljali svoje delo in o aktivnostih razlagali tudi staršem.

 Za male Pikapolonice Marinka L., Simona R. in Branka H.

 

(Skupno 66 obiskov, današnjih obiskov 1)