EKSPERIMENTIRAMO Z VODO, LEDOM, SNEGOM TER OSTALIMI TEKOČINAMI IN SNOVMI

Naše letošnje prednostno področje naravoslovja nas še dodatno spodbuja k obširnejšemu načrtovanju tem iz tega področja. Zgodnje naravoslovje naj bi postavilo temelje poznejšemu naravoslovju. Cilj tega je vzgojiti naravoslovno pismenega posameznika. Vzgojitelji in starši naj bi znali zapletena vprašanja poenostaviti, jih razčleniti in preoblikovati v otrokom razumljiva, na katere lahko sami poiščejo odgovore. V raziskovalne dejavnosti se otroci zelo radi vključijo, saj jih spodbuja prirojena radovednost.

Voda je tista, ki je za vsa starostna obdobja otrok privlačna, zanimiva, omogoča obilico dejavnosti ter ponuja neizčrpne možnosti za odkrivanje in učenje. Ker je bil zimski čas, smo imeli možnost vodo spoznati tudi v naravi, v različnih agregatnih stanjih. Za otroke smo pripravile eksperimentalni mesec. Dejavnosti smo razvili v »prave male raziskave«, ki so bile povezane z vodo. Pri tem so otroci poskušali napovedati, kaj se bo pri posameznem poskusu zgodilo, zakaj se bo zgodilo, poskus smo načrtovali in ga izvedli ter preverili zamisli in izide poskusov.

Z eksperimenti smo spoznali različna agregatna stanja vode, tako v igralnici, kot na prostem in v zamrzovalniku. Spoznali smo kroženje vode v naravi. V vodo smo mešali različne snovi in tekočine, ugotavljali plovnost snovi, preverjali kakšno vpojnost vode imajo različni materiali, preizkušali pretočnost vode v primerjavi z nekaterimi drugimi tekočinami. Ugotavljali smo zven kozarcev, v odvisnosti količine vode v njih.

Naše rezultate smo beležili v različne razpredelnice in plakate, ustvarjali različne izdelke. S tem smo imeli priložnost za vnovični pregled in podoživljanje dela ter razlage tudi staršem.

Za male »raziskovalce« Pikapolonice, Marinka, Simona in Branka

(Skupno 88 obiskov, današnjih obiskov 1)